måndag 20 december 2010

Man får ju drömma

Jag har, som många andra, upptäckt något fantastiskt fint. Någonting som kan bryta av den mjuka lantliga stilen och de vita och ljusa färgerna i hemmet. Och det är den industriella stilen. Det är lite "hårdare", känns som möblerna har mer karaktär och det blir mer färg i inredningen. I Like!

Jag vet inte hur jag gjorde eller vad jag sökte på, men jag kom till en hemsida i Belgien tror jag att det var, till en antikmässa/auktion där de har väldigt fina saker i den industriella stilen. Pris på möblerna står givetvis inte med, men antar att det mesta kostar en mindre förmögenhet. Det är inte billigt att ha dille på gamla saker.
Ja ja, man får ju drömma... (eller vinna på trisslotter).

Från Frankrike ca. 1900-talet

En riktigt robust köpmansdisk

Ca. 1950-talet. Härliga stolar, kanske från något Café i Paris?

Underbara fönsterluckor från ca.1900-talet

Stolar från ca 1950-talet.

Lampor från ca 1950-talet

Ha en bra Måndag och en bra start på Julveckan!

1 kommentar: