onsdag 20 juli 2011

Husbygge v. 2

Varför Regn!?
I torsdags kom takstolarna som lyftes på plats med en kran. En timme efter att kranbilen åkte, kom regnet, och sedan dess har det regnat och regnat. Just nu har vi ett halvfärdigt tak och vi tar varje tillfälle det är uppehåll att spika råspont. Förhoppningsvis ska det inte ta flera veckor...

Innan takstolarna kom, reste vi ett par innerväggar och framför allt hjärtväggen som ska bära av golvet på övervåningen.

Här har vi fått upp ett par innerväggar. Här fotar jag från den blivande hallen.

Topparna på takstolarna fick spikas på marken innan dem lyftes på plats.

Totalt blev det 15 takstolar på huset.

Vi spikar råspont mellan regnskurarna...

Det är ett hus! Även om det ser ut att vara byggd av tändstickor =)

Tack alla tappra som har varit med och snickrat!

1 kommentar:

  1. Hej
    Tack! Vad kul att du tycker om vår husfärg. Själv är jag en väldigt velig person och har ändrat mig hundra gånger till min sambos förtret, det är ju inte bara att måla om så det är bara att bita i det sura äpplet :) nä jag tycker också det är fint (vissa dagar) ibland vill jag ha det vitare...Färgen är demidekk ultimate antikvit. Vad spännande att ni ska bygga, det är en riktig resa kan jag lova. Resan är både jobbig, superkul, många beslut osv ja ja i blir snart varse själva. Kul att du kikade in till mig, jag lägger till dej i min blogglista, ok?
    Ha de gott
    Kram Marie

    SvaraRadera